понедельник, 16 марта 2020 г.

                                           Шановні колеги!

У 2019-2020 навчальному році значно збільшилася кількість загальноосвітніх навчальних закладів з інклюзивним навчанням. Сьогодні інклюзивне навчання запроваджено в 17 ЗЗСО.
Відповідно збільшилася і кількість асистентів учителів, головне завдання яких допомагати вчителеві навчати дітей з особливими освітніми потребами.
Сьогодні ми поговоримо про ключові ідеї щодо діяльності асистента вчителя інклюзивного класу.
По-перше, незважаючи на те, що асистент вчителя не є головною особою, яка відповідає за організацію освітнього простору в учнівському середовищі, він бере активну участь в його організації. Асистент вчителя повинен володіти міжнародною та українською нормативно-правовою базою у сфері інклюзивної освіти, що регламентує його ролі та функції, базовими методами та прийомами, які застосовуються у роботі з учнями в умовах інклюзивного середовища, мати певний набір особистісних та професійних якостей, які б допомагали йому успішно реалізовуватись у професії.
Саме асистент вчителя  веде спостереження за дитиною з особливими потребами, фіксує їх документально, слідкує за заповненням фахівцями відповідних розділів індивідуальної програми розвитку. Він бере участь у розробленні та виконанні цілей індивідуальної програми розвитку дитини, адаптує навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами.
 Від того, наскільки чітко учитель та асистент учителя розподілили свої ролі та усвідомлюють їх, рівня комунікації між педагогом та асистентом учителя залежить формування ефективних стосунків між ними. Адже саме це є умовою для успішної реалізації індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами.
Спільне викладання – це інноваційний підхід до організації уроку. Саме завдяки такому методу забезпечується індивідуалізація освітнього процесу, підвищується рівень якості освітніх послуг та стимулюється розвиток усіх учнів класу. Перевагами спільного викладання є можливість залучення всіх учнів класу до того чи іншого виду роботи протягом уроку, урізноманітнення форм та методів викладання навчального матеріалу, ефективний моніторинг актуальних потреб учнів, підвищення ефективності освітнього процесу.
Але треба враховувати, що спільне викладання вимагає ретельної підготовки навчального матеріалу, спільного планування уроків, узгодження методів та форм викладання матеріалу, розуміння кінцевих результатів, вирішення загальних організаційних питань. Моделі спільного викладання дають змогу вчителю та асистенту вчителя саморозвиватись та підвищувати професійну педагогічну майстерність, збільшувати методичний арсенал, розширювати можливості застосування власного досвіду та ділитись ним з іншими фахівцями.

Значну допомогу в організації вашої роботи, шановні асистенти вчителів, може надати вам навчально-методичний посібник, рекомендований Міністерством освіти і науки України «Асистент вчителя у закладі загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням» (Харків. Видавництво «Ранок», 2019 р.). В числі авторів посібника доктор педагогічних наук А.Колупаєва, яка є авторкою багатьох наукових праць у сфері досліджень питань інклюзивної освіти, кандидат педагогічних наук Л.Коваль, кандидат психологічних наук Н.Компанець та інші.

Комментариев нет:

Отправить комментарий