понедельник, 29 августа 2016 г.

Поради вчителям з організації інклюзивного навчання

Шановні колеги!

Ми з Вами живемо у бурхливий час, спостерігаючи і стаючи учасниками змін, які відбуваються у нашій державі, а відповідно в освітній політиці, яка є сьогодні державно-громадською політикою і узгоджується із суспільством.
Перед освітою розкриваються нові обрії, змінюються пріоритетні цілі.
Наше сьогодення висуває нові вимоги до цілей, завдань, структури та змісту освіти, зокрема, інклюзивної, яка вимагає особливого підходу до процесу навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами.
Інклюзивна освіта сьогодні – це вимога часу.
Останнім часом усе більше батьків дітей з особливими потребами бажають, щоб їхні діти навчалися та виховувалися разом зі здоровими однолітками. І наше завдання допомогти батькам подолати свої страхи та проблеми, повірити у свою дитину.
Для успішної реалізації інклюзивних навчання надзвичайно важлива ефективна співпраця педагогів і родин дітей з особливими освітніми потребами.
На думку вчених, існує три фактори, які допомагають школі залучати батьків до активної участі в ухваленні усіх рішень, що стосуються дитини з особливими освітніми потребами:
-сприятлива атмосфера, коли педагогічний колектив дружньо налаштований і допомагає в усьому;
-постійне двостороннє спілкування між родиною дітей і школою;
-сприйняття батьків як колег.
Налаштованість школи на співпрацю з батьками виявляється в діях адміністрації, класного керівника, допоміжного персоналу. Досвід такої роботи залежить від того, яким чином колектив навчального закладу тлумачить і реалізовує своє бачення роботи з батьками. Адміністрація має усвідомити: батьки та родини відіграють важливу роль в освіті своїх дітей.

Для  педагогів практика, орієнтована на сім'ю, означає: визначення цілей і шляхів їх досягнення, погоджених із родинами. Це підвищує вірогідність отримання бажаних результатів, впевненість і компетентність, здатність батьків і родичів ухвалювати рішення стосовно їхньої дитини та всієї родини упродовж усього життя. Педагоги мають бути підготовлені до роботи з усіма членами родини, а батьки - до співпраці зі школою. Доведено: батьки беруть участь в освіті своїх дітей коли переконані, що можуть бути залучені до цієї важливої роботи; відчувають, що можуть бути корисними для своєї дитини; усвідомлюють, що школа спонукає їх до залучення. Саме ці фактори найважливіші в усвідомленні батьками своєї ролі та власної ефективності. Так, наприклад, ступінь задоволення батьків включенням їхніх дітей у загальноосвітній простір безпосередньо пов'язаний з розумінням школою особливостей порушень розвитку дітей та їхніх потреб, а також  з мірою здійснення пристосувань середовища, з готовністю школи працювати з батьками. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий